Regulamin Sklepu Internetowego - www.lionelo.pl

Obowiązuje od 18.03.2025

I. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.lionelo.pl.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
    1. adres poczty elektronicznej: [email protected];
    2. kontakt telefoniczny: +48 612222980;
    3. formularz kontaktowy dostępny na stronach Sklepu Internetowego;
    4. czat dostępny na stronie Sklepu Internetowego.
  3. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.lionelo.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców, jak i Przedsiębiorców jednoosobowych działających na prawach konsumenta.
  5. Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego Klienta sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.

II. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Dni robocze - są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  2. Klient - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 13 rok życia; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; (4) osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą., która zawarła lub zamierz zawrze Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
  3. Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  4. Konto - Usługa udostępniona w Sklepie Internetowym, będąca zbiorem zasobów oznaczonym indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym;
  5. Konsument - Klient będący osobą fizyczną, korzystający za Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
  6. Przedsiębiorca - Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.;
  7. Przedsiębiorca jednoosobowy działający na prawach konsumenta - Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  8. Regulamin - niniejszy dokument;
  9. Sklep Internetowy - sklep prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.lionelo.pl;
  10. Towar - rzecz ruchoma prezentowana w Sklepie Internetowym, inna niż Wyrób medyczny, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
  11. Produkt - Towar lub Wyrób medyczny;
  12. Aplikacja - Oprogramowanie Lionelo Smart (aplikacja mobilna) udostępniane Klientowi przez Sprzedawcę, przeznaczone do instalacji na posiadanym przez Klienta urządzeniu mobilnym. Aplikacja umożliwia łączenie się z produktami Lionelo oraz rozszerzanie ich funkcjonalności. Stanowi usługę cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta. Zawarte w Regulaminie postanowienia dotyczące Aplikacji stosowane są od momentu udostępnienia Aplikacji w sklepach internetowych z aplikacjami mobilnymi oraz zależnie od jej obecnych i przyszłych funkcjonalności;
  13. Umowa sprzedaży / Umowa - Umowa sprzedaży Towarów lub dostarczenia Treści cyfrowej lub Wyrobów medycznych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawierana lub zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  14. Usługi - usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  15. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
  16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  17. Rozporządzenie w sprawie wyrobów medycznych - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych, zmiany dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG (Dz. U. UE. L. z 2017 r. Nr 117, str. 1 z późn. zm.);
  18. Wyrób medyczny - wyrób w rozumieniu art. 2 pkt. 1 Rozporządzenia w sprawie wyrobów medycznych;
  19. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru lub Wyrobu medycznego.
  20. Usługa Newsletter - Usługa Elektroniczna udostępniona w Sklepie Internetowym mająca na celu umożliwienie przesyłania osobom zainteresowanym cyklicznych informacji w formie korespondencji elektronicznej na wskazany adres elektroniczny, o działalności handlowej Sprzedawcy z wykorzystaniem Treści;
  21. Czat - Usługa Elektroniczna udostępniona w Sklepie Internetowym mająca na celu umożliwienie przesyłania Sprzedawcy wiadomości przez osoby odwiedzające Sklep, która pozwala na zachowanie pisemnej korespondencji ze Sprzedawcą, w tym daty i godziny takiej korespondencji na trwałym nośniku, stanowiąca usługę cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta. Korespondencja z Klientem jest przesyłana na adres korespondencji elektronicznej podany przez Klienta;
  22. Treść / Treści - elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne, w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jakie są zaprezentowane i rozpowszechniane w ramach Sklepu Internetowego lub w ramach Newslettera;

III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do poczty elektronicznej,
    3. przeglądarka internetowa Microsoft Edge w wersji 42.x lub nowszej, Firefox w wersji 48.0 lub nowszej, Chrome w wersji 50 lub nowszej, Opera w wersji 50 lub nowszej, Safari w wersji 10.x. lub nowszej,
    4. włączenie w przeglądarce internetowej plików Cookies oraz Javascript.
  2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
  3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    2. korzystania ze Sklepu Internetowego lub Aplikacji w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego lub Aplikacji niezamówionej informacji handlowej (spam),
    4. korzystania ze Sklepu Internetowego lub Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego lub Aplikacji jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    6. korzystania ze Sklepu Internetowego lub Aplikacji w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
    7. podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego lub Aplikacji formularzach wyłącznie prawdziwych i aktualnych danych,
    8. aktualizowania danych osobowych, podanych w związku z zawarciem Umowy o świadczenie usług oraz zawarciem Umowy sprzedaży.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie urządzeń końcowych stosowanych przez Klienta, przed ingerencją osób trzecich.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzania procedur mających na celu zagwarantowanie stosowanego poziomu zabezpieczeń.
  6. W celu prawidłowego korzystania z Usługi Klient zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt dostępu do odpowiednich urządzeń, Internetu oraz energii elektrycznej.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania prac technicznych i konserwacyjnych Sklepu lub Aplikacji. O przerwach technicznych Sprzedawca powinien poinformować odpowiednim komunikatem.
  8. Czasowe zawieszenie lub ograniczenie świadczenia Usług nie ma wpływu na przysługujące Klientom uprawnienia wynikające z przepisów obowiązującego prawa.
  9. Występowanie drobnych niedogodności w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego lub Aplikacji (m.in. ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z aktualizacją Usług) jest normalne w toku świadczenia Usług i nie stanowi naruszenia Umowy o korzystanie z Usług.
  10. Sprzedawca ma prawo do zablokowania dostępu do Serwisu lub Aplikacji Klientowi, który wykorzystuje Serwis lub Aplikację do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub który narusza prawo, dobre obyczaje lub postanowienia Regulaminu. Zablokowanie dostępu do Konta, Usług Elektronicznych świadczonych nieodpłatnie w Serwisie lub Aplikacji trwa przez okres niezbędny do rozwiązania sytuacji będącej podstawą blokady Konta i Usług Elektronicznych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta i Usług Elektronicznych poprzez wysłanie korespondencji na adres do korespondencji elektronicznej podany przez Klienta podczas rejestracji.
  11. Sprzedawca stosuje środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające dane Klientów przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem prawa, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem i przestrzega zasad poufności.
  12. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter Internetu i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Sprzedawca zaleca stosowanie przez Klientów środków technicznych takich jak programy chroniące tożsamość użytkowników.
  13. Usługi są świadczone zgodnie z Regulaminem i Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania bieżących zmian funkcjonalności i treści oferowanych w ramach Usług.
  14. Sprzedawca umożliwia Klientowi nieodpłatne pobranie Aplikacji na urządzenie mobilne Klienta z poniższych źródeł:
    1. Google Play
    2. Apple App Store.
  15. Korzystanie z Aplikacji pobranej z innego źródła niż wskazane w pkt. 14 powyżej wiąże się z ryzykiem naruszenia integralności Aplikacji i połączenia ze szkodliwym oprogramowaniem niebezpiecznym dla urządzenia mobilnego Klienta.
  16. Korzystanie z Aplikacji jest możliwe po:
    1. zapoznaniu się z Regulaminem;
    2. zapoznaniu się z informacjami o Aplikacji udostępnianymi przez podmioty dystrybuujące Aplikację;
    3. pobraniu Aplikacji;
    4. zainstalowaniu Aplikacji na urządzeniu mobilnym Klienta.
  17. Funkcjonalności Aplikacji umożliwiają stosowanie monitoringu wizyjnego pomieszczenia, oraz rejestracji dźwięku i zdalnego sterowania urządzeniem „Elektroniczna niania"..
  18. Aplikacja korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do identyfikatora Klienta, umożliwiającej działanie Aplikacji w trybie off-line. Aplikacja przechowuje aktualny identyfikator Klienta do momentu odinstalowania (usunięcia) Aplikacji z urządzenia mobilnego.
  19. W celu korzystania z funkcjonalności Aplikacji, o których mowa w pkt. 2.26. Regulaminu niezbędne jest wyrażenie dobrowolnej zgody na uzyskiwanie przez Aplikację dostępu do aparatu fotograficznego lub kamery w urządzeniu mobilnym Klienta, lokalizacji urządzenia, mikrofonu, opcji wykrywania urządzeń w pobliżu, uprawnienia do wyświetlania powiadomień typu push, plików i galerii zdjęć.
  20. Zgody, o których mowa w pkt. 19 powyżej mogą być cofnięte w każdym czasie bądź Aplikacja może zostać odinstalowana przez Klienta z urządzenia mobilnego przy użyciu odpowiednich ustawień urządzenia.
  21. Z chwilą zainstalowania Aplikacji na urządzeniu mobilnym Klienta, Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji, obejmującej zwielokrotnianie Aplikacji wyłącznie w związku z jej pobraniem na urządzenie mobilne oraz instalację i uruchamianie Aplikacji na urządzeniu mobilnym Klienta.
  22. Jedna kopia Aplikacji może zostać zainstalowana na jednym urządzeniu mobilnym Klienta.
  23. Klient nie jest uprawniony dokonywania jakichkolwiek innych zmian w Aplikacji, w tym jej kodzie źródłowym.
  24. Klient jest uprawniony do korzystania z Aplikacji jedynie w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą.

IV. Usługi

  1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  2. Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
  3. Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  4. Zapisując się do Usługi Newsletter należy:
    1. wyrazić zgodę na przesyłanie Newslettera obejmującego marketing bezpośredni Produktów i Usług Sprzedawcy na podany przez użytkownika adres E-mail oraz
    2. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki.
  5. Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
  6. Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą poprzez Czat dostępny na stronie Sklepu. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego Czatu umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta okna czatu bądź opuszczenia strony Sklepu Internetowego.
  7. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
  8. Sprzedawca oferuje usługę odbioru zużytego sprzętu elektronicznego od Klienta. Szczegóły usługi przedstawione są na stronie Sklepu.
  9. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Produktach podane na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów. Uprawnienie Sprzedającego, zawarte w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
  2. Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, zgodne z Umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Wyroby medyczne posiadają oznakowania oraz instrukcje używania w języku polskim lub wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli lub rozpoznawalnych kodów.
  4. Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  5. W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów lub Wyrobów medycznych będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia wraz z Regulaminem (trwały nośnik), które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. W przypadku braku możliwości przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia, Umowa sprzedaży nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa sprzedaży nie została zawarta. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyto podczas składania Zamówienia.
  7. Zamówienia na Produkty dostępne w asortymencie Sklepu Internetowego można składać za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez 7 (siedem) dni w tygodniu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
  8. Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu następuje w Dniach roboczych w godzinach 8-16. W tym celu Klient powinien:
    1. podać nazwę Towaru lub Wyrobu medycznego spośród Towarów lub Wyrobów medycznych znajdujących się na stronie Sklepu Internetowego i jego ilość,
    2. podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz numer telefonu. Klient może podać adres do korespondencji elektronicznej.
  9. Sprzedawca informuje, że Klient kontaktujący się ze Sprzedawcą pośrednictwem linii telefonicznej otrzyma informację o przetwarzaniu jego danych osobowych (nagrywanie rozmów).
  10. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt 7 powyżej, podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu całości Zamówienia wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar lub Wyrób medyczny, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  11. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem telefonu przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z Regulaminem, w celu zapoznania się z nim.
  12. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  13. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

VI. Dostawa

  1. Dostawa Produktu jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty i czas dostawy" oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
  3. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Produktów:
    1. za pośrednictwem firmy kurierskiej;
    2. dostarczone do Paczkomatu,
  4. Produkty przekraczające określone gabaryty nie będą wysyłane do Paczkomatów. Szczegółową informacje w zakresie realizacji zamówienia i dostawy kupujący otrzyma podczas finalizacji zamówienia.
  5. Sprzedawca w opisie Produktów na stronach Sklepu Internetowego informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Produktu. Informacja ta znajduje się także w zakładce „Koszty i czas dostawy" na stronie Sklepu Internetowego.
  6. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
  7. Dostawa Produktów realizowana jest w terminie do 6 Dni roboczych, chyba, że w opisie Produktu wskazano krótszy termin dostawy. Termin dostawy oblicza się w następujący sposób: przy płatności przelewem, termin ten rozpoczyna się od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy, przy płatności „płatność za pobraniem", termin ten rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. Przy wyborze płatności ratalnej termin rozpoczyna się w momencie pozyskania przez Sprzedawcę od instytucji płatniczej informacji o pozytywnej decyzji kredytowej.
  8. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu.
  9. Jeżeli dla Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

VII. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto - zawierają podatki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
  2. Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od sposobu dostawy Produktów. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy w trakcie składania zamówienia. O łącznej cenie wraz z podatkami za Produkt, jak również o kosztach dostawy oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany podczas składania zamówienia a także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży. Ceny zamieszczone przy danym Produkcie są określone jako:
    1. cena regularna - cena stosowana bez promocji na dany Produkt,
    2. cena promocyjna - stosowana przy obniżce,
    3. cena najniższa z ostatnich 30 dni - podawana informacyjnie w przypadku wprowadzenia obniżki cen na dany Produkt.
  3. Klient może wybrać następujące metody płatności:
    1. gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki - płatność u kuriera(w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia);
    2. płatność przelewem elektronicznym na rachunek bankowy Sprzedawcy lub kartą płatniczą (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu operatora rozliczeniowego (serwisu płatniczego) o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia); płatności należy dokonać w terminie do 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
    3. płatność w systemie ratalnym (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, jego skompletowaniu oraz po otrzymaniu od serwisu płatniczego płatności za zamówiony Produkt);
  4. Informacja o dostępnych formach płatności znajduje się w zakładce „Formy płatności" na stronie Sklepu Internetowego.
  5. Sprzedawca na stronach Sklepu Internetowego informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. Sprzedawca po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca prześle Klientowi oświadczenie o odstąpieniu na trwałym nośniku - w formie pliku pdf w korespondencji elektronicznej, na adres wskazany podczas składania Zamówienia.

VIII. Odstąpienie od Umowy sprzedaży

  1. Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru zakupionego od Sprzedawcy, bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. Zwrot produktu).
  2. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 100 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient składa Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w jeden ze wskazanych sposobów:
    1. pocztą na adres Sprzedawcy: BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań
    2. przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: [email protected];
    3. przez wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży dostępnego w Sklepie Internetowym w zakładce „Wymiana i zwrot" - przy czym nie jest to forma obowiązkowa,
    4. przez wypełnienie i wysłanie formularza online, dostępnego w panelu Konto w Sklepie Internetowym; w przypadku skorzystania z tego formularza Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie, że Sprzedawca otrzymał jego oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  4. To ważne! Każdy ze sposobów przesłania oświadczenia o odstąpieniu jest tak samo skuteczny. Formularz online dostępny w Koncie jest najszybszą formą kontaktu ze Sprzedawcą.
  5. Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłać informację o odstąpieniu przed upływem 100 dni od dnia wejścia w posiadanie Towaru.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcą), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  7. Zwrot ceny zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
  8. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem ceny w inny sposób niż sposób zapłaty za Produkt.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanego Produktu.
  10. Produkt należy odesłać na adres: Brandline Group Panattoni Park X ul. Fabryczna 11 budynek B 62-023 Żerniki przed upływem 14 dnia, od dnia w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
  11. Zwrot Produktu może być dokonany według wyboru Klienta na jego koszt bądź za pośrednictwem wskazanego przez Sprzedawcę Przewoźnika - na koszt Sprzedawcy.
  12. Opcja zwrotu na koszt Sprzedawcy jest możliwa po wypełnieniu formularza odstąpienia od Umowy i wybraniu metody nadania zwrotu Produktu.
  13. W przypadku braku przekazania Produktu Przewoźnikowi w terminie, Klient traci możliwość skorzystania ze zwrotu na koszt Sprzedawcy.
  14. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Klienta o prawie odstąpienia od Umowy sprzedaży.
  15. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy:
    1. Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    4. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    5. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
  16. Produkt dostarczany Sprzedawcy w wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży powinien być wolny od danych, w tym osobowych.
  17. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się także do Produktów z elementami cyfrowymi.
  18. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  19. W przypadku Umów sprzedaży, których przedmiotem są Wyroby medyczne, prawo do odstąpienia od Umowy przez Klienta jest wyłączone w przypadkach wskazanych w pkt 15 a-e powyżej.

IX. Reklamacje dotyczące Produktów

  1. Przedmiotem sprzedaży są Produkty nowe, w stanie nadającym się do użytku zgodnego z ich przeznaczeniem. Sprzedawca odpowiada za zgodność Produktu z Umową sprzedaży.
  2. Każdy Produkt zakupiony od Sprzedawcy może być reklamowany, w przypadku gdy Sprzedawca stwierdzi, że jest on niezgodny z Umową sprzedaży, jeżeli ta niezgodność ujawni się w ciągu 2 lat od wydania Produktu Klientowi.
  3. Produkt jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
  4. Klient może żądać:
    1. naprawy Produktu albo
    2. wymiany na rzecz nową - zgodną z Umową sprzedaży.
  5. W przypadku, gdy wybrany przez Klienta sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży okaże się niemożliwy bądź związany z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy - Sprzedawca może doprowadzić Produkt do stanu zgodnego z Umową sprzedaży poprzez naprawę w miejsce wymiany bądź przez wymianę w miejsce żądanej przez Klienta naprawy.
  6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. W przypadku, gdy zarówno naprawa, jak i wymiana Produktu okażą się nieskuteczne, Klient może:
    1. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży albo
    2. żądać obniżenia ceny reklamowanego Produktu.
  8. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
  9. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Reklamację można złożyć drogą pocztową na adres Sprzedawcy: BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań, poprzez wysłanie korespondencji elektronicznej na adres: [email protected] lub poprzez formularz kontaktowy dostępny pod adresem: https://ql.quadra-net.pl/command/www.lioneloOrderForm
  11. Podczas składania reklamacji należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia.
  12. Do złożenia reklamacji może zostać wykorzystany formularz „Reklamacja" (dostępny w Sklepie Internetowym w panelu Konto lub w zakładce „Reklamacje").
  13. Sprzedawca umożliwia Klientom składającym reklamację, odesłanie wadliwego Produktu kurierem na koszt Sprzedawcy. Konieczne jest wypełnienie przez Klienta elektronicznego formularza reklamacji (dostępnego w Sklepie Internetowym w panelu Konto lub w zakładce „Reklamacje") z danymi adresowymi, skąd kurier powinien odebrać przesyłkę z reklamowanymi Produktami.
  14. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail bądź sms.
  15. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot należności za reklamowany Produkt, a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego Produktu do Sprzedawcy - po uprzednim przesłaniu kopii lub skanu dowodu poniesienia tych kosztów na adres e-mail: [email protected]
  16. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej droga pocztową, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a Produkt zostanie odesłany na adre-s, z którego została wysłana reklamacja.
  17. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
  18. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Produktu, jeżeli:
    1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  19. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Usługodawcę jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży.
  20. W odniesieniu do Produktów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową sprzedaży Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową sprzedaży miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż 2 lata od chwili dostarczenia Produktu z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  21. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się także do Produktów z elementami cyfrowymi.
  22. Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań, na adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu +48 612222980.
  2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
  4. Świadczenie usług w ramach Aplikacji ma charakter bezterminowy z zastrzeżeniem postanowień niniejszego rozdziału.
  5. Klient rozwiązuje Umowę na korzystanie z Aplikacji poprzez złożenie Sprzedawcy - poprzez funkcjonalność w Aplikacji - oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy na korzystanie z Aplikacji lub usunięcie Aplikacji ze swojego urządzenia.
  6. W przypadku wielokrotnego naruszania Regulaminu przez Klienta, Umowa na korzystanie z Aplikacji może zostać rozwiązana przez Sprzedawcę za wypowiedzeniem, z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
  7. Rozwiązanie Umowy o korzystanie z Aplikacji skutkuje brakiem możliwości korzystania z Towarów z elementami cyfrowymi oferowanego przez Sprzedawcę.

XII. Gwarancje

  1. Produkty mogą posiadać gwarancję producenta.
  2. W wypadku Towarów lub Wyrobów medycznych objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru lub Wyrobu medycznego na stronach internetowych Sklepu.
  3. Gwarancja udzielana wprost przez Sprzedawcę jako producenta Produktów jest udzielana na czas 2 lat. Wydłużona gwarancja przysługuje wyłącznie po rejestracji do programu Lionelo Protect.
  4. W przypadku ujawnienia wady Produktu i niezgodności z udzieloną gwarancją, Konsument jest uprawniony do żądania:
    1. naprawy Produktu sprzedanego;
    2. wymiany Produktu wadliwego na Produkt zgodny z udzieloną gwarancją;
    3. zwrotu Produktu i odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
    4. obniżenia ceny Produktu.
  5. Szczegółowa informacja o warunkach gwarancji dostępna jest w opisie Produktu na stronie internetowej: www.lionelo.pl.
  6. Oświadczenie gwarancyjne zawiera:
    1. wyraźne stwierdzenie, że w przypadku braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży Konsumentowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej;
    2. nazwę i adres gwaranta;
    3. opis procedury, której uprawniony ma przestrzegać, aby móc skorzystać z gwarancji;
    4. wskazanie Produktów, których dotyczy gwarancja;
    5. warunki gwarancji.
  7. Reklamację z tytułu wady Produktu można złożyć w następujący sposób:
    1. pisemnie na adres Sprzedawcy: BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań;
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
    3. telefonicznie pod numerem telefonu: +48 612222980.
  8. W zgłoszeniu zaleca się podanie:
    1. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu zgłoszenia (nazwa Produktu, data zakupu), w szczególności rodzaju i daty zaistnienia braku zgodności Produktu z oświadczeniem gwarancyjnym;
    2. żądania z tytułu przysługujących praw poprzez określenie sposobu doprowadzenia Produktu do stanu wskazanego w oświadczeniu gwarancyjnym;
    3. danych kontaktowych składającego zamówienie (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej, numer telefonu) - ułatwi to oraz przyspieszy rozpatrzenie zgłoszenia. Wymogi wskazane w zdaniu poprzednim nie mają wpływu na skuteczność zgłoszeń złożonych z pominięciem opisu.
  9. Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszenia w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia przesyłając Konsumentowi odpowiedź w sposób tożsamy z formą w jakiej złożono reklamację z tytułu gwarancji.
  10. Postanowienia niniejszego działu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

XIII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
    2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    3. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email [email protected];
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

XIV. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego jest BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, pod adresem ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000552768, NIP 7822579840, REGON 361233546.
  2. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędnego do utworzenia i obsługi Konta, zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży, otrzymania Newslettera czy wypełnienia Formularza kontaktowego. Niepodanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości świadczenia Usług lub zawarcia Umowy sprzedaży.
  3. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką Prywatności, dostępną w Serwisie.

XV. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców

  1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców.
  2. Sprzedawcy oraz Przedsiębiorcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Wraz ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu, Przedsiębiorca jest zobowiązany odesłać Sprzedawcy Produkt stanowiący przedmiot umowy, której dotyczy odstąpienie. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyto podczas składania Zamówienia.
  3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.

XVI. Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  6. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  7. Wyłączne prawa do Treści udostępnianych w ramach Sklepu przez Sprzedawcę w szczególności prawa autorskie, nazwa Serwisu, znak towarowy (elementy graficzne), oraz prawa w zakresie baz danych przysługują Sprzedawcy lub podmiotom z nim współpracującym, które udzieliły sprzedawcy stosownych licencji.
  8. Treść Regulaminu oraz wersji archiwalnych Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Sklepu Internetowego.
  9. Klient jest uprawniony do korzystania z Treści opublikowanych w Sklepie lub Newsletterze nieodpłatnie, zgodnie z przepisami prawa wyłącznie we własnym użytku bez możliwości jakiegokolwiek wykorzystania w działalności gospodarczej, wyłącznie w celu zapoznania się z nimi i zgodnego z Regulaminem korzystania ze Sklepu, na terenie całego świata.

ZAŁĄCZNIK NR 1

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 100 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 100 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie produktu/produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie produktu/produktów.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, pod adresem ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań, tel. +48 612222980, adres email: [email protected] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.lionelo.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam produkt/produkty, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo produkt/produkty przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu / produktów.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości produktu / produktów wynikające z korzystania z niego / nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu / produktów.

ZAŁĄCZNIK nr 2

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

BRANDLINE GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu, pod adresem ul. A. Kręglewskiego 1, 61-248 Poznań, tel. +48 612222980, adres email: [email protected]

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

  • Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*): ______________________________
  • Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ______________________________
  • Adres konsumenta(-ów): ______________________________

______________________
Data i Podpis konsumenta(-ów)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

(*) Niepotrzebne skreślić.

Poprzednie wersje regulaminu

Regulamin sklepu obowiązujący do 18.03.2025.